כל מה שרציתם לדעת על הטיפול בחתלתול החדש

מזל טוב, צירפתם חתלתול חדש למשפחה, אז יש מספר דברים שחשוב שתדעו.

חיסונים וטיפולים מונעים

חיסון מרובע – מגן על החתלתול מפני 4 גורמי מחלה- נגיף פאנלויקופניה = חתלתלת, נגיף ההרפס Herpes virus=, נגיף הקליצ'י= Calici virus, חיידק הכלמידיה. החיסון ניתן פעמיים- בגיל חודשיים ובגיל שלושה חודשים ולאחר מכן אחת לשנה.

טיפול נגד תולעים – ניתן לחלק את תולעי המעיים לשתי קבוצות עיקריות: *תולעים עגולות בהן החתלתול יכול להדבק מאימו ברחם, בחלב בעת היניקה או מאכילת צואה נגועה. *תולעים שטוחות המועברות ע"י פרעושים. טיפול מונע נגד תולעים ניתן לחתלתול פעמיים בהפרש של 10-14 יום ולאחר מכן אחת לחצי שנה. הטיפול ניתן בסירופ כדורים זריקה או אמפולות.

חיסון כלבת – מומלץ לתת חיסון כנגד מחלת הכלבת לחתלתולים אשר עתידים לצאת מן הבית.
טיפול נגד פרעושים וקרציות- פרעושים הינם מטרד לחתול, גורמים לגרד, אלרגיה ומעבירים מחלות. קרציות פחות שכיחות אך יש חתולים הסובלים מהן. מומלץ טיפול מונע כל השנה. תדירות הטיפול נקבעת בהתאם לתכשיר בו משתמשים. הטיפול ניתן באמפולות, כדורים או קולרים.

מזון ותדירות האכלה

מזון – לחתלתולים צרכים תזונתיים ייחודיים השונים מאלו של הכלב והאדם. חשוב כי החתלתול הצעיר יקבל תזונה מתאימה ואיכותית אחרת עלולות להתפתח בבגרות בעיות שלד, עיניים ולב שיהיו בלתי הפיכות. מומלץ להזין את החתלתול במזון מסחרי איכותי לגורי חתולים. לשים לב כי על המזון כתוב "מזון מלא" ולא "מזון משלים".

תדירות הזנה – חתולים הם "נשנשנים", אוהבים לאכול מנות קטנות בתדירות גבוהה. על כן לא נזין אותן בארוחות מסודרות אלא נשאיר כל הזמן מזון בצלחת ונקפיד לא לעבור את הכמות המומלצת ליממה.

כמויות הזנה – כמות ההזנה משתנה בהתאם למזון הניתן ורשומה על גבי שק המזון, בהתאם לגיל החתלתול ולמשקלו.

מים – חתולים אוהבים במיוחד לשתות מים טריים ולכן יש לדאוג לחתלתול למים טריים וזמינים כל שעות היממה.
*מומלץ להשתמש בכלי אוכל ומים העשויים מנירוסטה.
*יש לדאוג כי כלי המים והאוכל לא יהיה קרוב לארגז הצרכים.

טיפוח

מומלץ להרגיל את החתלתול להסתרק כבר מגיל צעיר במיוחד אם הוא ארוך שיער. הסרוק מונע היווצרות קשרים ורסטות ומקטין את הסיכוי לכדורי שיער עקב ליקוק הפרווה.

חינוך לצרכים

חינוך לעשיית צרכים בארגז החול הוא די פשוט. כאשר אתם רואים כי החתלתול מנסה לעשות את צרכיו, יש לקחת אותו ולשים אותו בארגז הצרכים, לאחר פעם – פעמיים בהם יעשה את צרכיו שם ( וחשוב להשאיר אותם שם ולא ישר לנקות את הארגז) הוא כבר "סימן" את המקום ויחזור אליו שוב. מומלץ למקום את ארגז במקום מוצנע בבית ולא בסמוך לארגז הצרכים. יש להקפיד על ניקוי הארגז כי במידה ולא יהיה נקי החתול לא יעשה בו את צרכיו.

עיקור וסירוס

לעיקור וסירוס מטרות רבות חלקן התנהגותיות וחלקן בריאותיות. מומלץ לבצע את הניתוח לפני בגרות מינית סביב גיל חצי שנה.

תרופות

חתולים אינם כלבים קטנים והם גם שונים מבני האדם ולכן אין לתת להם שום תרופות ללא התייעצות עם הווטרינר. ישנן תרופות אשר אנו משתמשים בהם יום-יום אך הן רעל לחתולים כגון אקמול.

בהצלחה, תיהנו ! ואנו כאן לכל התלבטות שאלה או בעיה.

ד"ר אדר פיק

מרכז וטרינרי אדר - וטרינר כפר-סבא

רח' רוטשילד 47, כפר סבא

מרפאה      09-767-6660

חירום         09-767-6661

מרכז וטרינרי אדר

המרכז הווטרינרי אדר עושה ככל יכולתו לשפר את חייהם של חיות המחמד ושל בעליהם, כי אהבת בעלי החיים ואהבת האדם טבועה עמוק בכל חברי צוות המרכז הרפואי.

עקבו אחרינו